Rejestracja zgonu
Rejestracja zgonu
1. WYMAGANE DOKUMENTY:
- Karta zgonu .
- Dokument tożsamości osoby zmarłej.
- Do wglądu:
* dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
* dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
2.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie
3.TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak
4. UWAGI:
- Zgon rejestruje kierownik Urzędu Stanu Cywilnego właściwy ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok.
- Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:
* pozostały małżonek/małżonka
* krewni zstępni;
* krewni wstępni;
* krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
* powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
- Zgłoszenie zgonu następuje w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.
- Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu.
Podstawa prawna:
- art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2224 z późn. zm).