Wydawanie dokumentów z rejestru stanu cywilnego
Wydawanie dokumentów z rejestru stanu cywilnego
1.WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o wydanie odpisu/zaświadczenia z rejestru stanu cywilnego.
-
Do wglądu:
- dokument tożsamości wnioskodawcy.
2.OPŁATY:
Opłata skarbowa:
* za odpis skrócony – 22,00 zł
* za wielojęzyczny odpis skrócony – 22,00 zł
* za odpis zupełny – 33,00 zł
* za zaświadczenie o dokonanych w księgach wpisach lub o ich braku – 24,00 zł
* za zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego – 24,00 zł
- wielojęzyczne standardowe formularze – 17,00 zł
3.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
W terminie od 7-10 dni roboczych.
4.TRYB ODWOŁAWCZY:
Zażalenie na postanowienie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.
5. UWAGI:
Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Podstawa prawna: art. 44 ust. 1 pkt. 1, 2 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2224 z późn. zm).