Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
RSSDokumentacja związana z wpisem, zmianą wpisu czy wykreśleniem z rejestru przekazywana jest wyłącznie w formie elektronicznej za pomocą systemu teleinformatycznego https://empatia.mpips.gov.pl/
Wnioski składane są zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym.
Wpis do rejestru
Wpis następuje na podstawie art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć w formie elektronicznej:
- decyzję Komendanta Państwowej Straży Pożarnej;
- decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego lub opinię burmistrza w przypadku klubu dziecięcego;
- zaświadczenie o niekaralności (jeśli podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy jest osobą fizyczną)
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy; w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
- informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
- adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
- informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
- wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.
Do wniosku dołącza się oryginały dokumentów lub uwierzytelnione kserokopie dokumentów. Jednorazowa opłata za wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 1.000zł. Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy:
URZĄD MIEJSKI W SŁAWNIE
NR RACHUNKU: 65 9317 0002 0000 3183 2000 0010
W BANKU SPÓŁDZIELCZYM ODDZIAŁ W SŁAWNIE
W celu sprawdzenia zgodności danych, burmistrz może żądać dodatkowych dokumentów: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy. Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane, w przypadku gdy burmistrz może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych wynikających z tych dokumentów.
Burmistrz Miasta Sławno wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru w terminie 7 dni od złożenia wniosku (elektronicznie). Po dokonaniu wpisu do rejestru burmistrz, w terminie 3 dni od dokonania wpisu, umożliwia podmiotowi prowadzącemu żłobek lub klub dziecięcy dostęp do systemu teleinformatycznego, w zakresie dotyczącym:
1) dokonywania przez podmiot wpisany do rejestru samodzielnych zmian danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10 ustawy
2) sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64 ust.1 ustawy.
Jeśli podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego albo wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, Burmistrz Miasta Sławno odmawia dokonania wpisu żłobka lub klubu dziecięcego do Rejestru w drodze decyzji administracyjnej.
Zmiany w Rejestrze:
W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:
1) wystąpienia, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art.27 ust. 4 pkt 1-4, 7 i 9 ustawy;
2) dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10 ustawy.
Wykreślanie z Rejestru:
Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
• złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie;
• nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
• przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
• wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych zawierający wszystkie dane dotyczące poszczególnych placówek na terenie całego kraju (m.in. dane teleadresowe oraz dane dotyczące wysokości opłat, ilości miejsc, ilości zapisanych dzieci, godziny pracy placówki) znajduje się na stronie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej:
https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow
W przypadku poszukiwania żłobków/klubów dziecięcych z terenu Miasta Sławno po wejściu na wyżej wskazaną stronę należy wybrać:
1) województwo – zachodniopomorskie;
2) powiat – sławieński;
3) gmina – Sławno (gmina miejska).
Rejestr zawiera m.in.:
1) dane teleadresowe żłobka/klubu dziecięcego;
2) dane podmiotu prowadzącego żłobek/klub dziecięcy;
3) liczbę miejsc;
4) liczbę zapisanych dzieci;
5) godziny pracy placówki;
6) informacje o opłatach za opiekę i wyżywienie;
7) informacje o ewentualnych zniżkach udzielanych przez właściciela żłobka, klubu dziecięcego;
8) informacje czy żłobek/klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki.
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych zawierający wszystkie dane dotyczące poszczególnych placówek na terenie całego kraju znajduje się na stronie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow
Odpowiedzialny za treść: | Wydział SSE |
---|---|
Wytworzył: | Burmistrz Miasta Sławno Krzysztof Frankenstein |
Data wytworzenia: | 30.12.2022 |
Opublikował w BIP: | Rafał Szymczewski |
Data opublikowania: | 30.12.2022 12:36 |
Ostatnio zaktualizował: | Rafał Szymczewski |
Data ostatniej aktualizacji: | 26.06.2024 12:08 |
Liczba wyświetleń: | 226 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.